Invertorové elektrické motory
Motorový regulátor byl vždy velmi důležitým prvkem pro technologický rozvoj. Tato řada jednofázových nebo třífázových motorů, vybavená invertorem, umožňuje uživateli upravit každý výrobní krok, který zahrnuje motor. Invertory mají skromné celkové rozměry, takže jsou perfektní:
• pro řízení rychlosti, točivého momentu, polohy a akcelerace;
• pro optimalizaci spotřeby energie a materiálu;
• pro kombinaci různých strojů a koordinované řízení jejich rychlosti.
Již během výroby všechny motory C.M.E. S.r.l. předpokládají vhodná řešení, která zabraňují rizikům budoucích poruch.
Pokud stroj uživatele vyžaduje významné změny v rychlosti, a především, pokud má být motor používán po dlouhou dobu při nízkých otáčkách, je nutné přijmout nucené větrání. To zahrnuje instalaci krytu ventilátoru, který obsahuje ventilátor používaný k zajištění konstantního větrání a chlazení motoru a elektronické jednotky, bez ohledu na to, jakou rychlost generuje invertor. V verzích velikosti od 63 do 100 je kryt ventilátoru dokonale vhodný pro instalaci na jakýkoli elektrický motor, místo krytu svorkovnice.
Hlavní vlastnosti:
Motory s invertorem mají omezenou výšku osy, jsou vinuty v plechových svazcích, které mají malý vnější průměr, ale jejich délka, která se mění podle požadavků na výkon, může být značná.
• třífázové a jednofázové s uzavřenými klecovými rotory
• s externím větráním a jednou nebo dvojitou polaritou.
K dispozici jsou také s bezpečnostní brzdou na stejnosměrný proud.
Typické aplikace:
mohou být použity pro různé aplikace:
• stroje na zpracování dřeva
• stroje na zpracování kovů
• mramor a sklo
• obráběcí stroje
• balicí stroje
• výrobní linky
• čerpadla
• zvedací stroje
• doprava
Poznámka:
Aplikace a montáž motorů s invertorem musí provádět pouze kvalifikovaní technici, protože tento typ motoru poskytuje konstantní točivý moment na hřídeli, dokud není dosaženo určité frekvence (počáteční fáze nazývaná „konstantní točivý moment a proměnlivý výkon“). V této fázi také výkon lineárně roste s ohledem na dosaženou rychlost. Nad touto danou frekvencí však hodnota točivého momentu na hřídeli klesá inverzně k nastavené frekvenci (druhá fáze definovaná jako „konstantní výkon a proměnlivý točivý moment“).